Joan Dorfman nyaranta otthagyja a New-York-i Metropolitan Operát és a túlfűtött klimájú Tel-Avivban nemzetközi operaműhelyt vezet, már 23-dik esztendeje. A többnyire rock-koncerteknek helyet adó Park Hayarkonban százezres tömeg hallgatta a szadna részvevőinek produkcióit.
Az ötlet Joan Dorfmantól eredt, aki az akkori tel-avivi polgármester, "Csics"-nek (polgári nevén Slomo Lahat) ajánlotta, hogy Tel-Aviv legyen a legújabb-kori operaének-képzés mesterkurzusának nemzetközi központja. Csics hires volt arról, hogy lelkesen támogatott minden jó ötletet. Mellesleg az ő "mániája" nyomán épült fel a mai Opera épülete Tel-Avivban. (Az Opera egy Golda Center elnevezésű kultúrális központ része, mivel az első izraeli opera épületét lebontották, és helyét ma egy Opera-torony elnevezésű épület őrzi - ez olyan zsidós megoldása a dolgoknak...:)
A négyhetes mesterkurzusra többszáz jelentkező van minden évben a világ minden tájáról, de csak 80 hallgatót tudnak befogadni, hogy a szinvonal olyan magas maradjon, amilyennek kezdetben elképzelték.
A szadna négy hete során a napi, személyes munkát közönség előtti, esti koncertek zárják - a jegyek jutányosak, így a műfaj iránt érdeklődők tömegei lepik el a Yarkon Parkot. Csics "számítását" , amikor a Városháza nevében együttműködésre lépett a mesterkurzust szervező alapitvánnyal, igazolta az idő : kevés pénzért honpolgárainak nivós szórakozást nyújt a nyári estéken, miközben ismertté teszi a várost nemzetközi kultúrális viszonylatban. Azok a fiatal opera-énekesek, akik eltöltik ezt a négy hetet Tel-Avivban, a legjobb emlékeket viszik magukkal Izraelről. Az intsrukciók, amelyek feltörekvő pályájukon segítik, az esti koncertek lelkes közönsége, az éjszakai Tel-Aviv élettelisége elhomályositja a média-depressziót, amely csak a konfliktusról ad híreket.